רוצים לכתוב טוב? תקראו

שתפו

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

לא מזמן דיברתי עם עיתונאי מנוסה. הוא סיפר לי שהיה שלב שהוא התקבל לעיתון שמאוד רצה לכתוב בו וזה פשוט שיתק אותו כי הוא הרגיש שהמעמד מחייב והכישרון והניסיון שלו לא מספיקים. שאלתי אותו מה הוא עשה כי יש דד ליין ואין יותר מדי זמן להיות בהלם אז הוא סיפר שהוא פשוט התחיל לקרוא את כל הכתבות בעיתון הזה על בסיס קבוע וככה הוא קיבל ביטחון והבין מה עובד ואיזו כתיבה סוחפת. כמובן שמהר מאוד הוא פיתח את הסגנון שלו אבל היה חייב את זה בשביל ההתחלה. 

סיפרתי לו שאצלי זה היה אותו הדבר. זרקו אותי למים ואמרו לי להתחיל לראיין אנשים ולכתוב אבל לא היה לי שמץ של מושג מלבד המחשבה שאני אולי יודעת לכתוב. אולי, כן? לא היה לי שום ביטחון בדבר הזה. התחלתי לקרוא כל כתבה אפשרית ולאט לאט למדתי על איך להתחיל טקסט, מה לכתוב באמצע, איך לסיים ומה לשאול. מהר מאוד הבנתי שהכי טוב להיות סקרנית ופשוט לשאול מה שמעניין אותי ולא לחשוב על מה זה אומר, כמה יקראו את מה שכתבתי ואיך זה ייראה. 

אם אתם לא מרגישים מספיק בטוחים עם הכתיבה שלכם ברשת – פשוט תקראו כמה שיותר. כשאתם קוראים טקסט טוב אתם יודעים שהוא טוב וכשאתם קוראים טקסט משעמם אתם יודעים את זה. לא צריך להיות מאסטר בכתיבה כדי להבין את העניין הפשוט הזה. ככה לאט לאט משתפרים. אפילו תכתבו לעצמכם כל פעם טיפים שגיליתם מהקריאה ברשת ותחזרו אליהם בפעם הבאה שאתם חושבים לכתוב משהו. באמת שהעניין הוא אימון והתמדה. ברור שיש קיצורי דרך כמו לימודים או לקחת אשת מקצוע שתעזור לכם אבל אפשר גם הכול ללמוד וליישם.

מה שכן, חשוב מאוד לקרוא, ללמוד ולקבל השראה, אבל להישאר אותנטיים ולא לנסות לשדר משהו שהוא לא אתם, רק כי נראה לכם שזה עובד אצל אחרים. האמת תמיד מנצחת, גם בכתיבה ברשתות. תחשבו מהם 5-4 הערכים הכי חזקים שלכם ואיך אתם מעבירים אותם בכתיבה שלכם. מה החוזקות של העסק שלכם? מה מלהיב אתכם? כל הזמן תחזרו לנקודה הזאת, לבסיס, למי שאתם באמת. 

אז כן, תקראו, תלמדו, זה בסדר לקבל רעיונות מאחרים, לראות מה אנשי מקצוע מהתחום שלכם עושים אבל אז לשאול את עצמכם – מה מתאים לי ומה פחות?