"אבל אין לי זמן לכתוב"

שתפו

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יצא לי לאחרונה לדבר עם כמה בעלי עסקים שאמרו לי שאין להם בעיה לכתוב אבל פשוט אין להם זמן. אני מכירה את התירוץ הזה טוב כי גם אני משתמשת בו מדי פעמים לדברים שפחות זורמים לי. אז הנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם. גם אם תבחרו אחד ותעשו אותו זה יהיה מצוין:

1. תחליטו שכל בוקר אתם כותבים לעצמכם שש דקות בדיוק. זה שריר שצריך לאמן. ולמה רק שש דקות? כי אם הייתי כותבת 12 דקות זה כבר היה נראה יותר מדי. שש דקות זה בהחלט זמן שאפשר לעמוד בו. על מה כותבים? על מה שאתם רוצים. מזכירה לכם – מדובר באימון. 

2. ברשימת הטו דו ליסט היומית או השבועית שלכם תדאגו שאחד הסעיפים יהיה משהו שקשור לכתיבה על העסק שלכם (לכתוב פוסט, מאמר, ניוזלטר או כל דבר אחר). ברגע שהסעיף הזה יהיה מול העיניים שלכם כל הזמן בסוף לא תהיה ברירה ותבצעו אותו, ואיזה כיף זה לסמן וי על משימה שבוצעה, נכון?

3. תתחייבו בפני חבר/ה שהשבוע אתם כותבים פוסט למרות שאין לכם זמן/כוח/נושא. 

4. תכתבו פוסט, תעלו אותו לפייסבוק ואל תפרסמו. רק תסתכלו עליו. תשאלו את עצמכם "מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות אם אפרסם את הפוסט?" כנראה שתגלו שהוא לא כזה גרוע ואפילו יכול להיות נחמד. 

5. תחליטו שאתם נותנים לעצמכם מתנה אם תפרסמו פוסט. אני עושה את זה כשאין לי כוח לצאת לרוץ בקור וזה עובד מצוין. מתנות קטנות שיעשו לכם את זה. רוצים דוגמאות? בבקשה: עוגיות אוריאו, פרק בנטפליקס או שיחה עם חברה.

אם כל הדברים שהצעתי פה לא עובדים לכם, שבו רגע עם עצמכם, תכינו קפה, תה או שייק ונסו לחשוב מה באמת עוצר אתכם. יש כל מיני סיבות וכדי להתקדם הלאה, צריך לפצח אותן. למשל, הרבה מאוד אנשים פוחדים ממה יחשבו עליהם. לפעמים יש איזו דודה או שכנה שכל פעם כשרוצים לכתוב פוסט היא קופצת לראש והפחד הזה ממה היא תגיד עוצר אותנו. זה יכול להיות גם קולגה מהעבודה או בת דודה רחוקה. אולי לחלקכם זה נשמע מוזר אבל האמינו לי שכבר שמעתי הכול. 

יש גם פחדים בסגנון "את מי אני מעניינת?" או "מי אני בכלל שאתן עצות?" גם פה אפשר לעשות עבודה, לחפור קצת ולהשתחרר מהכבלים האלו. אני מזכירה לעצמי כל בוקר מחדש שאיזה כיף לי שאני יכולה לעזור לאנשים, וכדי להגיע אליהם אני צריכה לכתוב ברשתות, שיכירו אותי. כן, גם לי לפעמים יש קולות בראש. אני אומרת להם "תודה על הדאגה" וממשיכה הלאה. 

אז שנכתוב משהו? אולי ככה תגיעו למי שבאמת צריך את העזרה שלכם, פתאום נשמע יותר פשוט, לא? הרי כולנו רוצים לעזור ולתת מהידע והניסיון שלנו. וטריק אחרון לסיום – נסו לחשוב מה הייתם ממליצים לחברה שאומרת שהיא רוצה לכתוב אבל אין לה זמן/אומץ/חשק, ופשוט תגידו את הדברים האלו לעצמכם. 

שיהיה בהצלחה!